İsveçrə alimləri su və karbon qazını kerosinə çevirən “günəş reaktoru” yaradıblar.

İsveçrə alimləri su və karbon qazını kerosinə çevirən “günəş reaktoru” yaradıblar.

Sürixdəki İsveçrə Federal Texnologiya İnstitutunun (ETH Zurich) mütəxəssisləri su, hava və günəş işığından hərfi mənada yanacaq istehsal edə bilən sistemin pilot versiyasını nümayiş etdiriblər. Qurğu atmosferdən karbon qazı və suyu tutur və «karbon neytral» yanacaq yaratmaq üçün günəş enerjisindən istifadə edir.
Kütləvi ekoloji cəhətdən təmiz texnologiyaların olmaması yaşıl enerjiyə keçidi ləngidir. Həll kimi sintetik yanacaqlar ola bilər, məsələn, fosil karbohidrogenlər. Eyni zamanda, onlar bərpa olunan resursdur və mövcud enerji infrastrukturunda ənənəvi yanacaq növlərini tam və ya qismən əvəz edə bilər.
Yeni araşdırmada ETH Zurich əməkdaşları bu növ yanacaqları istehsal edə bilən sistem hazırlayıb sınaqdan keçiriblər — onlar yandırıldıqda onların karbon qazı emissiyaları istehsal zamanı atmosferdən alınan karbon qazının miqdarından çox deyil. Beləliklə, ən azı atmosfer daha da çirklənmir.
Sistem üç moduldan ibarətdir — qaz tutma, günəş enerjisi çevirici və sinqazdan maye karbohidrogenlərə çevirici. Birinci hissə hava alır, tərkibindəki karbon dioksidi və suyu udur, ikincidə günəş enerjisi kimyəvi reaksiyalara başlamaq və sintez qazı — hidrogen və karbon monoksit qarışığı yaratmaq üçün istifadə olunur. Qaz həm özü istifadə oluna bilər, həm də üçüncü modulda kerosin və ya metanola çevrilə bilər.
Konsepsiyanın sınaqdan keçirilməsi üçün tədqiqatçılar binanın damında kiçik 5 kVt-lıq sistem quraşdırıblar. Fasiləli günəş işığı ilə gündə 7 saat işləyən sistem gündəlik 32 ml metanol istehsal edə bildi.
Bu, çox kiçik olsa da, komanda bildirir ki, yalnız konsept işləmək üçün nümayiş etdirilib və sistem kommersiya məqsədləri üçün genişləndirilə bilər. Böyük bir fabrik mərkəzi qüllədə işığı cəmləyən bütöv bir «konsentratorlar» sahəsi ola bilər. Alimlərin hesablamalarına görə, hər biri 100 MVt günəş enerjisi istehsal edən 10 konsentrasiya yatağından ibarət sistemdən istifadə edən zavod gündə 95 min litr kerosin istehsal edə biləcək. Bu, Londondan Nyu-Yorka və geri uçmaq üçün Airbus A350 sinifli təyyarəni yanacaqla doldurmaq üçün kifayətdir.
Bütün aviasiyanın kerosinə olan tələbatını tam ödəmək üçün alimlərin hesablamalarına görə, nisbətən kiçik bir ərazini — “cəmi” 45 min kvadrat kilometr ərazini əhatə etmək lazımdır. Təəssüf ki, ilkin xərclər bu yanacaqları əvəz etmək üçün nəzərdə tutulduğundan daha baha edir, ona görə də layihə subsidiyalar və üçüncü tərəfin dəstəyini tələb edəcək.